Monday, March 8, 2010

LATAR BELAKANG UiTM SCIENCE CLUB

Kelab ini ditubuhkan oleh sekumpulan pelajar Diploma Sains usahasama diantara Kolej Poly-Tech MARA Kota Bharu dengan Universiti Teknologi MARA bagi memastikan kebajikan para pelajar program usahasama UiTM dijaga. Kelab ini merupakan kelab akademik dimana keahlian adalah secara automatik apabila pelajar mengikuti kursus dibawah usahasama UiTM. Di samping itu untuk mengisi masa lapang mereka dengan perkara yang berfaedah di samping memenuhi hobi mereka.


Penglibatkan aktif pelajar melalui aktiviti kelab boleh menimbulkan rasa semangat berkumpulan, kemahiran, kefahaman dan mengamalkan kebaikan yang diperolehi melalui aktiviti kerohanian yang dijalankan.


Diharap kepada ahli UiTM Science Club dapat menyesuaikan diri dalam aktiviti yang dianjurkan demi kebaikan, kepentingan serta imej kelab. Pengalaman dan pengetahuan daripada aktiviti tersebut bolehlah dimanfaatkan pada masa akan datang. Akhir kata, diharap ahli kelab dapat memberi kerjasama dengan menyertai aktiviti yang dianjurkan dengan penuh semangat dan ceria.

No comments:

Post a Comment